Heute kurz nach Mitternacht veröffentlichte VALVe ein weiteres Update, erste letzte Woche wurde ein größeres Update auf die CS:GO-Server eingespielt.
Der Revolver wurde im Dezember 2015 eingeführt und sollte eine Alternative zur oft kritisierten Desert Eagle werden. Doch nach nach kurzer Zeit und einen Nerf wurde die Waffe nie richtig von der Szene akzeptiert. Jetzt nimmt VALVe die Waffe vorübergehend komplett aus dem Matchmaking. Gleiches gilt für die teuerste Waffe im Spiel, die Negev. Beide Waffen sollen komplett neu überarbeitet werden und zu einem späteren Zeitpunkt wieder in den Wettbewerb eingegliedert werden.
Auch die neue Map de_canals erhalt bereits nach nur einer Woche erhebliche Veränderungen. So wurden einige Pixelwalks aus dem Spiel entfernt sowie kleine Änderungen an den Bombenspots vollzogen. Zu guter Letzt soll der Zuschauermodus GOTV absofort besser vor Ddos-Attacken geschützt sein.
Die kompletten Patchnotes:
Release Notes for 3/24/2017
24 MAR 2017 –[GAMEPLAY]
– Revolver and Negev have been removed from Competitive Matchmaking as they undergo substantial revision.
– Revolver:
— Firing delay significantly reduced
– Negev:
— New attributes to promote suppressive fire.
— Reduced price.
— New sounds that dynamically indicate weapon accuracy.
[MISC]
– Added ability to add friends using CS:GO friend codes.
– Added recent teammates and invites UI on the main menu.
– GOTV connections will now use SDR in most of the regions.
– Fixed missing texture on Huntsman Knife | Ultraviolet
– Added convar mp_items_prohibited which takes a comma-delimited list of weapon definition indices to prohibit from purchase on the server.
– Lowered volume of ambient sound in de_vertigo to match ambient volume of other maps.
– Fixed several OSX graphics crashes related to running out of vertex shader constants.
– Fixed a game crash related to game stats.
[MAPS]
Canals:
– fixed more pixelwalk spots & places where bomb could get stuck
– fixed sticky clip brush at B
– fixed Z-fighting railing at bridge
– fixed visible nodraw underneath a bridge
– improved clipping under T side bridges
– fixed Z-fighting below CT arches
– adjusted courtyard statues and stairs for better movement
– fixed various fade distance issues
– widened B site and palace doors
– aligned palace windows better
– fixed floating clothesline
– adjusted pecklesteiner
– fixed missing texture at back alley
– removed clip from garden lamp post because it’s at jumping height
– prevented planting bomb on railing at A
– removed lamp posts between A and CT spawn