Es hat eine Zeit gedauert, aber in der heutigen Nacht war es soweit. VALVe veröffentlichte ein weiteres Update zu Counter-Strike: Global-Offensive. In dem Update befindet sich eine neue Map, eine neue Kiste und überarbeitete T-Models.
Cs_italy ist eine der ältesten Maps in Counter-Strike nun kommt eine weitere Map aus diesem Land hinzu, de_canals. Die neue Map ist angesiedelt in Venedig. Dabei wirft VALVe gleich eine Idee ein wie die neue Karte bespielt werden soll. Auf dem Bombemplatz-A sollen vor allem die Granaten und Rifles zum Einsatz kommen, während auf dem kleineren Bombenspot-B, SMG und Schrottflinten die Stars sein sollen.
Site A is set in the open CT territory and rewards the use of smoke grenades as well as rifle skills, while site B is located in the interior where submachine guns and shotguns will prove most useful.
Eine weitere Neuerung in diesem Update, stellt das T-Model „Phoenix“ dar, wie schon zuletzt mit den CT-Model SAS, soll das neue Model leichter zu erkennen sein und mit mehr Details ausgestattet sein.
Außerdem veröffentlichte VALVe eine weitere Kiste. Das „Spectrum Case“ beinhaltet 17 Community Skins, sowie eine Reihe von neuen Messer Skins. Ab dem heutigen Tag sind alle Messer in der Chroma 2 Färbung zu ziehen, oder eben auf diversen Plattformen zu erwerben. Außerdem darf man gespannt sein, wie sich die Messer Preise entwickeln werden, nachdem nun die eher unbeliebten Skins wie das Butterfly, Gut und Shadow Daggers ebenfalls erhältlich sind in den beliebteren Variationen wie bspw. Doppler,Tiger Tooth, Marble Fade.
Release Notes for 3/15/2017
[CSGO]
– Released Canals, available in all game modes.
– Visually upgraded the Phoenix Terrorist player model.
– Added the Spectrum Case, featuring 17 community designs. In the Spectrum Case, the rare special item will be the second generation of knives in Chroma finishes.
[ AUDIO ]
– Improved performance when using HRTF.
– Fixed some cases where grenade sounds wouldn’t play when they should.
[ MISC ]
– Fixed teammate color problem when teammates select an invalid color.
– cl_drawhud_force_radar can have three values: -1 to force draw no radar, 0 default, 1 to force draw radar even if other HUD is disabled.
– cl_drawhud_force_deathnotices can have three values: -1 to force draw no deathnotices, 0 default, 1 to force draw deathnotices even if other HUD is disabled.
– Added option to Game Settings to set Team ID to Always On ( cl_teamid_overhead_always ). Server can disable with sv_teamid_overhead_always_prohibit.
– Added binding to Show Team Equipment ( +cl_show_team_equipment ) that will show teammates’ full Target ID, including equipment. Server can disable with sv_show_team_equipment_prohibit.
– func_rotating objects no longer freeze and spam server console after rotating 1000 times
[ MAPS ]
Nuke:
– Thinned out corner when coming into hut from lobby, making it easier to peek into A site
– Bullets now do more damage when shot through walls in hut
– Raised rollup door in Mini, making it easier to see towards rafters
– Removed three boxes on top of blue container near garage
– Reduced C4 explosion radius from 500 to 400 units (Thanks NaVi!)
– Made water outside the map deeper (Thanks hollandje!)
Cobblestone:
– Raised arch on CT side of long A
Italy:
– Fixed some boost exploits
– Railing on top of boost position near T bridge no longer blocks bullets
Cache:
– Various bug fixes